donderdag 21 augustus 2014

Brood (5)

Mijn vorige broodbaksessie bracht niet veel goeds op mijn bord en dus deed ik nogmaals een gooi naar een donker brood (lees: een voorzichtig worpje richting gebroken wit). Voor het recept van dit nieuwe brood hernam ik dat van mijn wit brood, mits een kleine aanpassing: om een beetje kleur of spikkel in het deeg te krijgen, verving ik 50 gram van de witte bloem door boekweitmeel.

Ondanks een heerlijk krokant eerste sneetje, voelden de volgende sneetjes een beetje vochtig aan. Het brood rees voldoende en is luchtig, maar het zal dan misschien toch niet de bedoeling zijn dat je zomaar aan de verhoudingen van de ingrediƫnten prutst.

Ik ben hoe dan ook tevreden met het kleine verschil in smaak en kleur. Bij de sneetjes die uit de diepvriezer komen, merk ik bovendien niets meer van de vochtigheid.


Filet FODMAP_brood_grijs_boekweit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten